| -->
موقع القائد لتكنولوجيا المعلومات موقع القائد لتكنولوجيا المعلومات
موقع القائد يرحب بكم=
الرئيسيه

آخر الأخبار

الرئيسيه
randomposts
جاري التحميل ...
randomposts

كوم يتــامـىبقلم العقيد محمد هيكل

من يومـين يـابـا افتكـرتك ........ لما حنيّت للي فـات
رحت جري احضن ف صورتك وسط كوم الذكريات
السنين رجعت بسيرتك ..... يوم ما قالوا : أبويا مات
إتوجع قلبي ........ و عيوني ..... دمّعوا زي العيال
سـال حنيني فجـأه مـنّي ...... حاجة فـوق الإحتمـال
ما إنت كنت الدنيــا يـابـا .. و الطيـابـه .. و الجمـال
كنت كل حيـــاة ضـنـاك
عمري ماعرفتش معاك .. إن فيـه ف الكون مُـحـال
كنت إيـدي وكنت رجـلى
كنت عيني وكنت عقلي .. و100 إجابـه ع السـؤال
كنت أخويا و كنت صاحبي .. كنت عـم وكنت خـال
كنت طفـل بـرئ حاضني .. كنت سـيد كل الرجــال
كنت إحساس السعاده
كان شـفــاف و مســامـح قلبــــــك قــوي بزيـاده
و انـا بـتـغـنـدر لجـل تـطبـطـب ... زي الـعــاده
كنت بـخــاف مـنـّـك و بحبــك ... حـب عـبــاده
كنت سفـيري ف وقـت العــــوزه و كنت المَهْــر
عمــري ماحسيت إلا ف بـُـعـدك معنى الأهـــــر
زعـــلـك مـنـّي وقـت ما تغضـب كان يوجعـنــي
إنـمـا مـــوت الأب يـا بـويــا ... قـطْمِـة ضهــــر
كنت البلســــم وقـت جراحي كنت الحل لكل مشاكلي
كنت مسايا وكنت صباحي وكنت الدنيـا أما بتضحكلي
كنت أفـرح قـوي لما يقـولوا إن انا شكلك وإنك شكلي
كنت عِـشـَّـك وانت طيري ...
كنت واخــدك خـط سيـري ...
كنت كل الناس ف عيني وف كيـاني و ف ضميري
كنت أغـير قـوي لما تحضـن حد تانى و حد غـيري
موت بـغـيـر ..
ما إنت حضنك كان كأنه ريش نعـام مفروش حـرير
كان حنـانـك مش طبيـعي كان دفــــــاك جـدا خطـير
كنت اشوفني ف نن عينك ....... لهفـة الحـلم الكبير
كنت أجمل حاجة فيا ...... كنت يـابـا حاجات كتيـر
كنت ضهري و كنت سَـنـَدي
و عــزوتـي وســـط الـــولاد
كنت لمـا تـقـــول : يا وَلَـدي
و لا حـتى تـقـــــوللي : يـاد
كنت بـجـري عليـك بسـرعه
قـبــل ما يـجـيــلـك أخـــويـا
قد إيه حنيّت ...... يا عـــالَم
إنى اقــول كلمـة : ( أبـويـا )
هيه كلمة ..
بس ليها طعم عندي بألف مكسب
قد إيه حنيت ألاعبـك وانت تخســر لجل ما اكسب
قد إيه حنيت ل حضنـك لما اكون غـايـب و جـيت
قد إيه حنيت ل شخطـك و ل عصايتـك لو إسيــت
قد إيه قـربـك وحشني ...... قد إيه بُعدك مميـــت
أيوه حنيتلك يابويا .......... و اتحنيت
آه اتحنيت .... !!!
إنت فاكر يعني موتك أمر عادي وشيئ بسيط !؟
إنت فاكر بعد منك بيتنا ده ....... يتسمى بيت !؟
دي الحاجات لو ليها صوت
كات تـنَـهْـنَــه بـالـســـنـيــن
و الحيطـــان لو كات بتنطق
كات تقـــــولـك مشتــــاقين
كات تقـــــــولـك إنـت فيـن !؟
إمتـى ترجــــع بالســـلامـه
دا انت غبـت عليـنــا يـامــا
كل يـوم بنمـوت ف بـُـعـدك
كل يـوم بـتـقــــوم قـيــامـه
ما انت خـدت الدنيـا عنـدك
و سيبت بعدك كوم يتــامـى ... !!!!
.
************


#الشاعرالعقيدمحمدهيكل
زائرنا الكريم : رجاءآ لاتنسى الاشتراك بقناتنا تشجيعآ لنا لتقديم الافضل وحتى يصلك كل جديد
  
شكرا لك .. الى اللقاء 
*
*
بقلم : ابراهيم ابوالغيط

بقلم :ابراهيم ابوالغيط

انا ابراهيم ابوالغيط مصرى الجنسية من محافظة الدقهليه 37 عام محب للتدوين مهتم جدا بمجال التكنولوجيا والمعلوميات هدفى هو الارتقاء بالمحتوى العربى موسس شبكة مواقع القائد الاكترونيه مسئول الدعم الفنى محرر صحفى .

ليست هناك تعليقات:

  • لاتنسى الاعجاب بصفحتنا عبر الفيس بوك لمتابعتة كل جديد وايضا من اجل التواصل معنا بشكل مباشر ومستمر.

    تابع
  • يمكنك الان متابعتنا عبر جوجل بلاس وارسال مقترحاتك وايضا حتى يصلك جميع الموضوعات الحصرية فور نشرها.

    تابع
  • تواصل دائما مع اصدقاء يشاركونك نفس الاهتمامات وذلك من خلال متابعة صفحتنا الرسمية عبر تويتر.

    تابع
  • يسعدنا أن تكون احد افراد عائلة ومحبى قناة رؤيا للمعلوميات وذلك عن طريق الاشتراك فى قناتنا على اليوتيوب.

    تابع

شبكة مواقع القائد لتكنولوجيا المعلومات هى شبكه قد اسسها المصمم مستر ابراهيم ابوالغيط بهدف الارتقاء بمحتوى العربى وهى شبكه عربية مصرية مهتمة بمجال التكنولوجيا والمعلوميات , تقدم شروحات حصرية فى هذا المجال من خلال قناتنا على اليوتيوب , كما توجد ايضا اقسام متنوعة فى عدد من المجالات الاخرى , وايضا المدونة تجد فى العديد من الشروحات فى مجال الويندوز والاندوريد, وايضا نقدم بعد الطرق والنصائح لتحقيق الارباح من الانترنت بطرق شرعية وبدون عناء , تم انشاء المدونة بداية العام 2016 وكان الغرض منها تقديم كل ماهو جديد فى مجال التكنولوجيا والمعلوميات ,

جميع الحقوق محفوظة

موقع القائد لتكنولوجيا المعلومات

2018